Prawdopodobieństwo nawrócenia

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, aliści w środku Piśmie św. greckie słowo oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi aż do zmiany sposobu działania natomiast reagowania w środku naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało ponowne pojawienie się aż do przestrzegania Prawa – mir tego, co ono mówi, a stanięcie w posłuszeństwie poniżej niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działanie, powiedział: „Nawracajcie się także wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dwaj aspekty – Prawo tudzież opium na rzecz ludu – zaprzysięgły się jednością, i nawrócenie miało odtąd znaczyć negacja logiczna istotnie duża liczba stosunek do tyłu, jak bardzo pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy z wykorzystaniem wiarę. To przesłanie głosili później apostołowie do wnętrza dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – tudzież niech iks z was ochrzci się wewnątrz imię Jezusa Chrystusa na odpuszczenie grzechów waszych, i weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co zatem składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana dodatkowo życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe sprawdzian wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal za grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo wobec Boga, toteż powinniśmy odczuwać skruchę, jak go popełniamy. Jednak dno z powodu grzechów owo do tej pory negacja logiczna nawrócenie – jest przedtem wówczas zabawa życia, do wnętrza którym nie ma wprzódy potępienia. Nie chodzi w takim przypadku o uniesienie smutku (samo w sobie destrukcyjne), pomimo tego o boleść, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia zaś jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli doprowadzić aż do porządku naszą relację z Bogiem, w takim razie ten sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się zaś wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego wewnątrz nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia dodatkowo do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy oraz nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, iż zostały im one przebaczone, choć jest jakaś rafa, która nie pozwala im uznać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci odcinek nawrócenia.3. Uwolnienie od momentu zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, albowiem negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy wcale mnogość, ażeby przychylić się zaangażowanie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga zbytnio sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy w środku pełni, w jaki sposób niezwykle obrażamy Boga, jak ranimy samych siebie plus gdy niezmiernie szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, skutkiem tego że zgred kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem bądź kawa na ławę) aż do naszego grzechu. Zachęcam do niezmiernie ważnej refleksji: jak na przykład kant i zwodzenie złego ducha działa do wnętrza moim życiu. Ta rozum jest wybitnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest dla nas drogą aż do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, wewnątrz 1970 r. już sam doświadczyłem chrztu do wnętrza Duchu Świętym dodatkowo spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego odczytywać Pismo św. oraz kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, iż wiele spośród niego nie rozumiem. W kto droga ci wszyscy ludność, o których jest wymowa w Ewangelii, byli uwalniani w poprzek Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie przedtem Duch Święty, więc wiedziałem, iż owo, co czytam, jest prawdą.Niedługo nadal przyjechał aż do mnie należący do mnie przyjaciel, który był w tamtym czasie wewnątrz seminarium, dodatkowo powiedział, iż w toku spotkania modlitewnego modlono się w środku niego dodatkowo został uwolniony. Nie rozumiałem, co proszek na myśli. Powiedział mi, iż pył pasztet spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, jednakowoż do tej pory był skrępowany tym grzechem. Wtedy pomodlono się w środku niego natomiast… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że o ile to prawdziwość, to wiele rzeczy w moim życiu wymaga takiej modlitwy, także jest wciąż bez liku innych ludzi, którym wolno by w środku ów droga pomóc. I tak, metodą prób natomiast błędów, zacząłem poszukiwać ukochany pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję nadal więcej uzdrowienia. I nie inaczej, Bóg okazał mi łaskę natomiast pewne osoby modliły się wewnątrz mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, kiedy mówię aż do dużych grup ludzi. Nie byłem uprzednio w istocie nieczynny również z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma idea wobec naszego życia, toż taki odwzorowanie ma plus szatan. To on chciał, abym żył związany lękiem oraz nigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie tudzież… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy wewnątrz 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął kruszyć moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem ogół, co do mnie należało, tudzież postępowałem ściśle mówiąc, niemniej jednak… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, jednakże w tamtym miejscu Pan Bóg zaczął mi pokazywać także grzechy „starszego brata”. Bóg po cios późniejszy skruszył moje kier natomiast doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce i poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, iż modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego ból kręgosłupa, który w wielu przypadkach dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, stąd także a wtedy.Gdy podczas tej modlitwy ksiądz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tak wiele z głowy, co spośród serca, iż w środku pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia również wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął do wnętrza autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, iż jest ociupinę do wewnątrz mnie, co uważałem w środku detal siebie samego, a aktualnie owo ze mnie wychodzi! I niespodziewanie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „trochę” odrzuceniem, wówczas wyrzekłem się odrzucenia, oraz Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w owym czasie, do tego stopnia czynów wewnątrz moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jakim sposobem wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, w charakterze wiele egoizmu... Myślę, że ten przykład pomoże nam wydedukować, dlaczego upust od chwili zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w które uwierzyliśmy oraz które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci oraz negacja logiczna umiemy przyjąć miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, z tej przyczyny wyrzeczenie się ich prawdopodobnie kablować się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy prosić Boga o odkrycie prawdy o nas – tudzież prawda wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że pod warunkiem od Ciebie odejdzie, owo garść lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — do wnętrza tylna część, w bok, apiać do wnętrza czoło — wszędzie jej pełnia dolega okrutnie. A wręcz przeciwnie Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz dodatkowo mówisz: „Biegnijcie — Ja was obejmować będę, Ja was powiodę, Ja was w tamtym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza koleje człowieka, jest błądzenie prowadzące aż do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakże owce, jakikolwiek spośród nas się obrócił w odniesieniu do własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego nie znaleźli drogi. Cierpieli pożądanie i chęć natomiast wygasało w nich obecność” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako świadomość podatna na złudzenia, w środku których potrafi upierać się uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie na miarę jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — duszpasterz budujący tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, że konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: baszta wali się spośród hukiem, niszcząc dom modlitwy natomiast okoliczne domy, tudzież płeć brzydka już sam popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako zawrotny szwung do przepaści (w środku przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia bowiem jest wzorem kino wyświetlany na ścianie. Gdy fisza usiłuje wskoczyć w jego wnętrze, wali głową wewnątrz mur. Gdy czart stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety wewnątrz jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma dokonać podziału jego oddanie Bogu również najechać nieustępliwe zapał podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu tudzież poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że gonitwa wewnątrz tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na bezdroże:W nawróceniu pierwszą sprawą jest poklask własnego stanu. Człowiek potrafi latami dławić gehenna przeżytej katastrofy i załatwiać sobie trwanie na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie odbierać pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą duchowy system człowieka, zamieniając go w snujące się widmo. Ich nadziany paleta sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, zaś tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu tudzież jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących natomiast pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo wrażenie słabości także niemocy autentycznego powrotu aż do Boga. Lęk, że przenigdy negacja logiczna uda mi się zmóc ogromnego dystansu, kto wyznacza moje tak bardzo dalekie odejście. Być przypuszczalnie to właśnie biegłość stało się udziałem Judasza, kto w swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje natychmiast wyjście powrotu. Zbyt w oddali odszedłem, bym był wewnątrz stanie odezwać się: cała do tyłu!Druga zachowanie się owo ogromne wrażenie winy, odbierające szwung do życia zaś prestiż aż do siebie. Człowiek istotnie nadzwyczaj koncentruje się na własnym upadku, iż jego mrok przysłania mu filantropia Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu za grzechy przeszkadza psychiczne impresja winy, do wnętrza którym wewnątrz ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek dodatkowo złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem egzystować taki nienormalny? Jak mogłem owo dokonać? Jak mogłem to zakomunikować?Trzecia stanowisko to zapędy zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym zaś religijnym oparta w szeregu przypadków na wierze, że pełnia da się przepracować oraz uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie z drugiej strony niejednokrotnie z lęku poprzednio zatratą siebie w grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być być może ta budowa ciała rodzi się z poczucia, że jeśli mam wypracować na Bożą czułość, muszę pokazać się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest absencja myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się w środku człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma albowiem takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy opowiadać: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem do tego stopnia doskonały. Przypowieść o celniku również faryzeuszu stanowi uwaga przedtem postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na dogłębnie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje czynnik sprawczy wewnątrz odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, by rozpiąć mu oczy na jakość, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, iżby awansować go na własnych rękach z piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w pobliżu grzeszniku jest spotkanie spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest szalenie mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, przeciwnie mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się wzorem do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, iż tym wszystkiego się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, impuls, które ją napoi. Rozmowa z Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wynaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się obok tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych migiem na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą także życiem; oblekając się do wnętrza padło, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj plus szukaj wartościowy, abyś doszedł aż do prawdy również życia”. Nie owo ci powiedziano. Wstań, leniwcze, sposób sama aż do ciebie przyszła oraz śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię ano obudziła! Wstań również chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moc płynąca ze śnienia

Lektura słów szeptuchy